Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Diet and Health

Επειδή το έχω πάρει πολύ σοβαρά το θέμα και επειδή έχω φίλους που όντως έχουν πρόβλημα είπα να κάνω μία ξεχωριστή  ενότητα για αυτό.Πολλές φίλες μου αλλά και φίλοι μου με ρωτάνε τι να κάνουν....και τι πειράζει αν είμαστε λίγο παχουλούληδες...Δεν έχει σημασία αν είμαστε,η εμφάνιση δεν καθορίζει τον άνθρωπο,η ψυχή του τον καθορίζει και κανείς δεν μας αγαπάει γιατί είμαστε μόνο όμορφοι...αυτό ίσως συμβαίνει λίγο στην αρχή αλλά και πάλι η χημεία μεταξύ δύο ανθρώπων παρακάμπτει το οπτικό ερέθισμα. Σημασία έχει το να είμαστε παχουλούληδες και να έχουμε προβλήματα υγείας...γιατί εκεί καταλήγουμε με τα αρκετά έξτρα κιλάκια. Δεν λέω να είμαστε κόκκαλα αυτό είναι χειρότερο ,για την ακρίβεια πολύ χειρότερο,λέω να τρώμε σωστά και υγιεινά. Πολύς κόσμος με κοροϊδεύει που έχω κόψει το χοιρινό και την φέτα πάνω από 10 χρόνια...όχι ότι δεν τρώω...απλά μόνο σε μια ειδική περίσταση...πχ.σε ένα τραπέζι να μην προσβάλλω τον οικοδεσπότη,σε ένα ταξίδι όπου το θεωρώ ανεπίτρεπτο να μην δοκιμάσω την τοπική κουζίνα συνεπώς και μέρος της κουλτούρας του τόπου.Και όταν η φέτα είναι Κρητική(αδυναμίες..).Να μην αρχίσω με το κασέρι/κίτρινα τυριά...καταστροφή ...(αυτά στάνταρ δεν θυμάμαι πλέον από πότε δεν τα τρώω...).Βέβαια όλα αυτά έχουν να κάνουν με τον δικό μου οργανισμό και την δική μου ηλικία.Κάθε άνθρωπος είναι τόσο ξεχωριστός και ανεπανάληπτος ...πχ εμένα με ενοχλεί το κασέρι...κάποιον άλλον όχι..οπότε βάζοντας στην άκρη όλα αυτά που όλοι ξέρουμε ότι είναι βλαβερά για την υγεία μας μετά "ακούμε"  τι μας λέει το σώμα μας...το στομάχι μας,το εντεράκι μας .Και φροντίζουμε να του προμηθεύουμε ότι το ευχαριστεί και το κάνει να νιώθει καλά......ΟΟΟΟΧΙΙΙΙΙΙ ότι ευχαριστεί τις ενδορφίνες(που παράγονται μετά από σεξ,γυμναστική,φαί και άλλα ευχάριστα...οι ορμόνες της ευτυχίας!) μετά από μια κατανάλωση ενός σούπερ σαλτσοειδούς γεύματος!!!!!

Μια μικρή οπότε αρχική ενημέρωση από την ιατρική πλευρά....δεν είμαι διαιτολόγος οπότε ΚΑΘΑΡΑ ιατρικά μιλάμε....και απλά όσο μπορώ ώστε περίπου να δείτε κι εσείς πού βρίσκεστε....

1.Δείκτης Μάζας Σώματος-(body mass index). What is THAT????Eίναι μέτρο παχυσαρκίας.Το πηλίκο του σωματικού βάρους σε χιλιόγραμμα(kg) προς το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα.
Εάν δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός του ποσοστού λίπους από άλλες μεθόδους τότε χρησιμοποιείται ο ΔΜΣ σαν ποσοστό λίπους. Παγκοσμίως έχει γίνει αποδεκτή η εξής κατηγοριοποίηση:
  • Ποσοστό λίπους μικρότερο από 18,5 δείχνει ότι το άτομο είναι ελλιποβαρές.
  • Ποσοστό λίπους μεταξύ 18,5 και 24,9 δείχνει ότι το άτομο έχει φυσιολογικό βάρος.
  • Ποσοστό λίπους μεταξύ 25 και 29,9 δείχνει ότι το άτομο είναι υπέρβαρο.
  • Ποσοστό λίπους 30 και μεγαλύτερο δείχνει ότι το άτομο πάσχει από παχυσαρκία.
Εξαρτάται πάρα πολύ από το φύλλο, την ηλικία και το σωματότυπο του ατόμου. Άτομα που αθλούνται ή έχουν γενικά αρκετούς μυς έχουν μεγαλύτερο ΔΜΣ χωρίς να έχουν περισσότερο λίπος. Άτομα που λόγω ηλικίας ή παθήσεων έχουν χάσει μυϊκή μάζα θα έχουν μικρότερο ΔΜΣ χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχουν λιγότερο λίπος. Επίσης άτομα στα οποία λείπει τμήμα του σώματος (κάποιο άκρο ή κάποιο όργανο του σώματος) θα έχουν μικρότερο ΔΜΣ.
Ειδικά για τα παιδιά χρησιμοποιούνται ξεχωριστοί πίνακες που προέρχονται από στατιστικά στοιχεία για κάθε ομάδα ατόμων (σε διαφορετικές ηπείρους έχουμε διαφορετικούς πίνακες), ηλικία και φύλο.

Ας δούμε πόσο έχω εγώ που δεν γυμνάζομαι πολύ ,δεν είμαι ηλικιωμένη και δεν έχω κάτι άλλο....
ύψος-1.73, βάρος 63 κιλά   =BMI=21,04 ....ΦΙΟΥΥΥΥΥΥ φυσιολογικά....σας βάζω ένα σύνδεσμο να βρείτε και το δικό σας ΕΔΩ.
Μάλιστα.....και τι σημαίνει τώρα αυτό?????.....τίποτα μόνο του? WRONG!!!!Μας δείχνει αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη,καρδιαγγειακών προβλημάτων και νεοπλασιών κ.α.
2.Ο BMI  ΔΕΝ μας δείχνει όμως την ακριβή κατανομή του λίπους ,το οποίο είναι και αυτό που μας καίει.........γιατί το αυξημένο λίπος στην κοιλίτσα  συνοδεύεται από αυξημένη νοσηρότητα και θνησιμότητα από καρδιαγγειακά αίτια.Για αυτό μετράμε ΚΑΙ την περίμετρο μέσης...(στα κατώτερα πλευρά και περνάει από ομφαλό...αν και υπάρχουν κι άλλοι μέθοδοι εγώ εκεί μετράω τους ασθενείς μου...διαβάζοντας εκεί κατέληξα).Τώρα...για τους κυρίους >94 cm και για τις κυρίες >80cm σημαίνει αυξημένος καρδιαγγειακός κίνδυνος.Εδώ κάπου ξέφυγα εγώ και άρχισα να προσέχω ΠΑΡΟΛΟ που το BMI  μου ήταν φυσιολογικό.
3.Δεν φτάνουν μόνο αυτά!!!Έχουμε και τον λόγο περιμέτρου  μέσης /ισχίων(waist to hip ratio ).Τιμές για τους κυρίους > 1 και για τις κυρίες >0.85 αντιστοιχούν σε κεντρική κατανομή του λίπους=ΚΑΚΟ ΦΤΟΥ ΚΑΚΑ -ΟΕΟ ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΜΕ ΤΗΝ ΒΑΡΚΑ!!!!Είναι πασιφανές ότι είχα ξεφύγει και εδώ!!!!!!!
Ε και??????ΕΜ......έχοντας ένα οικογενειακό ιστορικό υπέρτασης και Στεφανιαίας νόσου έπρεπε και να συμμαζευτώ...φτάνει το ότι είμαι καπνίστρια(το κόβω αύριο,παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος).
Και κάπως έτσι ,διαβάζοντας για να δώσω τις εξετάσεις τις Ειδικότητάς μου(ιατρικής) γυρνούσα με μια μεζούρα εδώ μέσα και κατάλαβα ότι κάπου είχα αφεθεί.....και άρχισα το diet...my point of view.ΕΔΩ
Αυτά τα λίγα για σήμερα.......να πάρετε μια μικρή ιδέα...φυσικά και όλα αυτά δεν ισχύουν για ανθρώπους που έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας.Εκεί υπάρχουν άλλοι κανόνες.Να μην σας τρομάξω αλλά είναι πιο αυστηροί!!!Κάντε αυτά πρώτα και μετά θα μπω στο θέμα θερμίδες και πού και πόσες χρειαζόμαστε.
φιλάκια..........
GURU
PS-ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΡΩΜΕ!!!!!!!!!αλλά προσέχουμε..............Για περαιτέρω ενημέρωση σας παραπέμπω στη Ελληνική εταιρεία παχυσαρκίας από ιατρούς ειδικούς για αυτό το θέμα καθώς θεωρείται πάθηση πλεον,να ρωτήσετε ή να διαβάσετε κάποιο θεματάκι πιο εξειδικευμένο...εγώ τα απλά γράφω...Kοιτάξτε ΕΔΩ

4 σχόλια:

  1. Καλώς σε βρήκα!!!Πολύ ενδιεφέρον το άρθρο σου....εγώ παλεύω για 3-4 κιλάκια,αλλά τζίφος.Ας μείνω έτσι λοιπόν-)))))
    φιλιά πολλά και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα..και εγώ για τόσα την παλεύω..οπότε ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ!!Ευχαριστώ πολύ....Αύριο θα μας βάλω τις θερμίδες να δεις ότι πρέπει να αυξήσεις την κίνηση όχι μόνο περιορισμό σε θερμίδες φαγητού...και σιγά σιγά πρέπει 1-2 κιλά τον μήνα για να είσαι υγιής οπότε....χαλάρωσεε και μην βιάζεσαι!!φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Γεια σου συμμαθήτρια! Φωτεινή μου έχει εδώ και ένα μήνα που κάνω μια παρόμοια διατροφή με αυτά που γράφεις συνδυασμένη με άσκηση και νοιώθω υπέροχα!!! Ψάξε αν έχεις χρόνο κάποιον John A. McDougall, M.D. (http://en.wikipedia.org/wiki/John_A._McDougall -- http://www.youtube.com/watch?v=5MKofmjCLYM&feature=related ) ή δες ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ μιας συναδέλφου σου ιατρού με τίτλο "Diseases don't just happen".
    Συνέχισε να ενημερώνεις και να εμψυχώνεις με τον μοναδικό σου τρόπο που είναι άκρως απολαυστικός!!! Cheers :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έλαααα!!!!!!ναι τον ξέρω τον κύριο........όσο για την συνάδελφο έχει δίκιο....βέβαια ας μην ξεχνάμε λίγο και το DNA...το οποίο και αυτό όμως μεταλλάσσεται το καημένο με τις βλακείες που βάζουν πάνω στα λαχανικά και τα φρούτα....τι να πεις!φιλάκια χαίρομαι που ήρθες!!!

      Διαγραφή

kiss kiss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...